איצטדיון סיבאו – ESTADIO CIBAO

איצטדיון סיבאו – ESTADIO CIBAO

איצטדיון סיבאו הוא איצטדון בייסבול הנמצא בעיר סנטיאגו דה לוס קבאלרוס – Santiago de los Caballeros או בשמה הפשוט יותר – סנטיאגו – Santiago.
האיצטדיון שייך לקבוצת אגוילאס סיבניאס – Aguilas Cibaenas הדומיניקנית מליגת הבייסבול המקומית ומארח משחקים רבים לעיתים תכופות.

בייסבול ברפובליקה הדומיניקנית

הרפובליקה הדומיניקנית, ידועה בכך שהתרבות המקומית מושפעת רבות המתרבות האמריקנית, הן בגלל קרבתה הגיאוגרפית לעיר מיאמי בארצות הברית והן מימי בקשתה ההיסטורית של הרפובליקה הדומיניקנית להסתפח לארה"ב אשר נדחתה על הסף, החלום האמריקאי חזק מאוד בתרבות הדומיניקנית המקומית ונמצא כמעט בכל בית.
להרבה מקומיים יש חלום להפוך להיות שחקני בייסבול מוכרים בקבוצות אמריקאיות ובכך הבייסבול הפך להיות כמעט הספורט הלאומי של הרפובליקה הדומיניקנית ותראו את המקומיים משחקים בייסבול בכל מקום ובכל עיירה ולאצטדיון סיבאו תפקיד תרבותי חשוב ברפובליקה הדומיניקנית.

היסטוריה ומידע על האצטדיון

איצטדיון סיבאו בעל קיבולת של כ18,077 צופים, מה שהופך את האצטדיון לאצטדיון הבייסבול הגדול ביותר בכל הרפובליקה הדומיניקנית.
האצטדיון ידוע בקרב הדומיניקינים בשם – "עמק המוות" בשל הקבוצה הדומיניקנית אגוילאס סיבניאס – Aguilas Cibaenas שמנצחת ברוב המוחץ של המשחקים את הקבוצות היריבות המקומיות והקבוצה בהחלט הקבוצה הדומיננטית והשלטת במדינה הקאריבית.

האצטדיון נבנה ע"י המהנדס הדומיניקני מרטינז בראה – Martínez Brea ונחנך לראשונה ב 25 לאוקטובר 1958.

בשנת 1976, האצטדיון אירח לראשונה את ליגת האלופות המקומית הידועה בשמה הסדרה הקאריבית – Caribbean Series בשיתוף עם אצטדיון קוויסקה – Estadio Quisqueya שבסנטו דומינגו.

במהלך קיץ 2004, הרשויות המקומיות של הרפובליקה הדומיניקנית השקיעו יותר מ – 2,000,000 פסו דומיניקני עבור שיפוץ ותחזוק מלא של כל האצטדיון ורכשו בעזרת הנהלת הקבוצה אגוילאס סיבניאס – Aguilas Cibaenas ותרומות נוספות ,לוח אלקטרוני  שסימן את סטטיטיקות המשחק, מצב נקודות, הכרזה על חובטים והצגת פרסומות שהעלו את תקציבי ואיכות הקבוצה באופן משמעותי ובכלל הקפיצו את רמת הבייסבול בכל הרפובליקה הדומיניקנית, הלוח היה הלוח האלקטרוני הראשון בדומיניקנה.

בשנת 2007, הנשיא לאונל פרננדס, החל בשיפוץ האצטדיון במטרה לארח את משחקי האליפות בשנת 2008, לטובת השיפוץ הושקעו מתקציבי המדינה כ110,32,921 פסו דומיניקני שהוא שווה ערך ל3,065,000 דולר אמריקני.
וכך היה, 32 שנה לאחר שאירח האצטדיון בשיתוף את משחקי האליפות,  בשנת 2008, אירח אצטדיון סיבאו לבדו את האליפות המקומית בשלמותה מה שהעניק לאצטדיון את מעמדו כיום.

האצטדיון ידוע גם בגלל תקרית מביכה שקרתה בשנת 1970 ובה התפשט מנהל קבוצת הבית כאות מחאה לטענו לשיפוט לקוי של השופט.
מאוחר יוצא נעצר מנהל הקבוצה ע"י השלטונות המקומיים של סנטיאגו.

ב19 בנובמבר 2014 פרצה שריפה שנגרמה כתוצאה מכשל במערכת החשמל.
כתוצאה מהשריפה, נהרסו חלקים רבים באצטדיון כמו משרדי ההנהלה, משרדי שידורי הטלוויזיה והרדיו, חדר הגביעים ועוד…
השרפה גרמה להפסדים של מליונים רבים וישר כשהצליחו להשתלט על האש, החלו בפעולות שחזור ותיקון הנזק.
ב29 בנובמבר של אותה השנה, עשרה ימים לאחר השריפה, התיקונים הסתיימו והאצטדיון נפתח בשנית.

איצטדיון סיבאו - ESTADIO CIBAO
איצטדיון סיבאו - ESTADIO CIBAO

מיקום

Juana Saltitopa 74, Santiago De Los Caballeros 51000

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן