העיר העתיקה של סנטו דומינגו

העיר העתיקה של סנטו דומינגו

סנטו דומינגו הינה העיר הראשונה בהיסטוריה שהוקמה על ידי האירופאיים בשטח אמריקה הלטינית ולמעשה העיר העתיקה של סנטו דומינגו מסמלת את תחילת "העולם החדש" וגילוי וכיבוש הספרדים את אמריקה כולה.
בעיר העתיקה תוכלו למצוא אתרים היסטוריים חשובים ומרתקים ולצפות בנקודה בה העולם כפי שבני האדם הכירו אותו בעבר, החל להשתנות ללא היכר.

על העיר הקולוניאלית

אזור העיר העתיקה נקרא גם האזור הקולוניאלי, על שם הקולוניה הספרדית ששלטה באזור.

השכונה הקולוניאלית של סנטו דומינגו היא גם האיזור התרבותי, שוקק החיים והרומנטי ביותר בסנטו דומינגו וללא ספק האזור הוא הלב הפועם של העיר.
אל תוך ההיסטוריה השופעת של האזור העתיק משתלב באופן ייחודי המודרני והחדש, עם בתי קפה, ברים ומסעדות, חיי תרבות ומוזיקה דומיניקנית מקומית ששוטפת את הרחוב עם המון צבעים של דוכנים וחוויות בכל פינה.

השילוב המרתק בין החדש לישן הוא חלק מהדברים המיוחדים ביותר בעיר העתיקה של סנטו דומינגו.
באזור העיר העתיקה מאוד מומלץ ללכת לטיול רגלי, להביט בכל אתרי ההיסטוריה הייחודים אשר נמצאים ברחוב הראשי ולהתפעל מהתרבות ואופי החיים שהיו בסנטו דומינגו בהגעת הספרדים אל האי.

העיר העתיקה של סנטו דומינגו
העיר העתיקה של סנטו דומינגו

ההיסטוריה של העיר העתיקה

הצעד הראשון שכריסטופר קולומבוס ומשלחתו הספרדית עשו בכל יבשת אמריקה, קרה בלא אחר מאשר בעיר – סנטו דומינגו.

המשלחת הספרדית שהגיע אל העיר בתקופה העתיקה, התמקמה בסנטו דומינגו והפכה את העיר לבסיס האם של הספרדים ביבשת.
הספרדים בנו בימים העתיקים בסנטו דומינגו כנסיות, מבצרים ואתרים ייחודים לקולוניות הספרדיות שנשתמרו עד היום וניתן לפגוש בהם בעיר העתיקה של סנטו דומינגו.

כריסטופר קולומבוס והמשלחת הספרדית הגיעו אל סנטו דומינגו בשנת 1492 והכריזו על סנטו דומינגו כעיר הבירה של העולם החדש בשנת 1498.

למעשה, סנטו דומינגו הייתה העיר האירופאית הראשונה בהיסטוריה שהוקמה בכל שטחיי אמריקה מה שמביא איתו אתרים היסטוריים ייחודיים במינם וסיפורים עתיקים שמדברים בעד עצמם במבנים שהשתמרו במצב מצויין עד היום.


סנטו דומינגו הוכרזה ע"י אונסק"ו בשנת 1990 כאתר מורשת לאומי ועל כן תוכלו לפגוש בהרבה סיורים, מוזיאונים ומקומות אשר ייחודים אך ורק לעיר העתיקה של סנטו דומינגו.

האיזור הקולוניאלי בסנטו דומינגו מוגדר כישוב העתיק ביותר המאוכלס באנשים ברציפות בכל יבשת אמריקה, למעשה חיים באיזור זה כבר משנת 1492 ועד היום.

בעת הגעת הספרים לאי השתמשה המשלחת הספרדית בסנטו דומינגו כנקודת ההשפעה הראשונה שלהם ביבשת אמריקה, ממנה יצאו לכבוש את כל שאר האיים הקאריביים וחלק גדול מכל יבשת אמריקה.
סנטו דומינגו שימשה כמרכז פוליטי ותרבותי מרכזי של הספרדים בעולם החדש אך לאחר גילוי הספרדים את אזור מקסיקו, החלו לכבוש את יבשת אמריקה עצמה והתמקדו הספרדים בפרו ואזורים נוספים של אמריקה הלטינית וזנחו את אזור סנטו דומינגו והשאירו את המבנים העתיקים והקולוניאלים כמו שהם עד היום.

בראשית תקופתה של סנטו דומינגו, מיקמו הספרדים בעיר את הקתדרלה הראשונה בעולם החדש, בית החולים, בית מכס ואפילו האוניברסיטה הראשונה בכל יבשת אמריקה.

האזור הקולוניאלי של סנטו דומינגו ממוקם אל מול נהר האוזומה בחוף הדרומי של האי היספניולה, הסיבה להתמקמותם של הספרדים באיזור זה היא סיבה אסטרטגית שכן משם הם יכולים להשקיף ולהגן על עצמם ממספר נקודות וחזיתות שונות וחשובות.
העיר הקולוניאלית מתפרסת על פני שטח של 106 דונם, גבולותיה של העיר העתיקה מוקפים בחומות ומבצרים שבתוכם נבנו רחובות עתיקים, עם קירות אבן, בתים קולוניאלים, כבישים ואתרי תרבות וצבא.

אופי הבנייה העתיק באיזור היה באופי בנייה גותי שהיה ייחודי ומשוייך לבנייה הספרדית העתיקה והמפוארת.

העיר הייתה מוכרת כ"עיר של מפגשים" בה הצטלבו לראשונה בהיסטוריה תרבויות ילידיות מקומיות אל תרבות אירופאית ספרדית.
בסנטו דומינגו נפתח למעשה סכר עולמי של שפה, תרבות, אמונה ורב תרבותיות עולמית שלא הייתה ידועה ומוכרת לעולם המערבי עד אז.

בשנת 1930, פגע הוריקן סן זנון – San zenon, ברפובליקה הדומיניקנית והותיר אחריו הרס עצום לאי כולו ובפרט לסנטו דומינגו, ההוריקן לקח את חייהם של יותר מ2,000 אנשים, הרס בתים שלמים ואתרים היסטוריים רבים ולמרות זאת בזכות הבניה הקולוניאלית החזקה, מרבית הבתים המקומיים נהרסו כליל ורק הבתים והמבנים באזור הקולוניאלי נשארו עומדים איתן.
לאחר מאמצים רבים ותהליכי שיקום היופי והייחוד חזרו על העיר תוך נגיעה מודרנית שלא היתה בעיר קודם לכן.

סיור יום בעיר העתיקה

סיור שלוקח אתכם לכל המקומות שאתם חייבים להגיע בעיר

מה לעשות בעיר העתיקה של סנטו דומינגו

העיר העתיקה כוללת בתוכה מספר רחובות שחובה לבקר בהם וכן מוזיאונים ונקודות תרבות שממש לא כדאי לפספס.
היופי בעיר העתיקה של סנטו דומינגו הוא שהכל בסביבה נמצא במרחק הליכה כך שתוכלו לבלות באיזור מספר שעות בהנאה ללא צורך לנסוע רחוק ותוכלו להספיק לבקר בהמון מאתרי התיירות בקלות.

 

שדרת לאס דמאס – Calle las damas


שדרת לאס דמאס, ובתרגום – שדרת הנשים, הנה שדרה מרכזית בסנטו דומינגו, עם עבר היסטורי ייחודי ומפואר.
שדרת לאס דאמס הייתה השדרה המרוצפת הראשונה בכל ההיסטוריה של סנטו דומינגו, משמע רוב חיי התרבות והקהילה בעבר התרכזו שם.
שם השדרה ניתן לה בזכות העובדה שנשות האצולה האירופאיות שחיו באי באותה התקופה היו עוזבות את הארמון ומטיילות בשעות הצהריים בשדרה הזאת וצבעו את השדרה בשמלותיהן המפוארות.
השדרה מתחילה בארמון אלקאזר דה קולון, כך שתוכלו ממש לראות את המרכז ההיסטורי והתרבותי של התקופה ההיא ולעשות את אותו המסלול שעשו נשות האצולה בימים ההם.
כיום תפגשו בשדרת לאס דאמס מבנים קולוניאלים רבים שהוסבו למלונות יוקרה, שגרירויות ומוזיאונים כמו מוזיאון הקקאו, מוזיאון המשפחה המודרנית ועוד…

 

רחוב אל קונדה – Calle El Conde


בגלל שסנטו דומינגו הנה העיר האירופאית הראשונה בעולם החדש רחוב אל קונדה הינו למעשה רחוב הקניות הראשון בעולם החדש.
רחוב אל קונדה מאז ועד היום הינו אחד האזורים הפופולריים ביותר באי לשופינג איכותי, מודרני ומקומי כאחד.
השדרה משתרעת על פני 10 רחובות ומלאה במסעדות, בתי קפה ומוכרי אומנות בעבודת יד מקומית ועולמית.
כמובן תוכלו למצוא שם מזכרות נפלאות טיפוסיות מהרפובליקה הדומיניקנית כמו רום מקומי או סיגרים עבודת יד.

 

אלקאזר דה קולון – Alcázar de Colón


אלקאזר דה קולון הינו המוזיאון הכי מתוייר בכל הרפובליקה הדומיניקנית וכן יש האומרים שמדובר במבנה המרשים ביותר ברפובליקה הדומיניקנית.
המקום היה בעבר, בערך בשנת 1512, ביתם של דייגו קולון ואשתו מריה דה טולדו, לא אחרים מאשר בנו של כריסטופר קולומבוס ואחייניתו של מלך ספרד דאז, כלומר המשפחה החשובה ביותר שהייתה באי בימים ההם ועל כך יכול להעיר הפאר של ביתם- ארמון אלקאזר דה קולון.
ביתם של דייגו קולון ומריה דה טולדו עוצב כארמון גותי מפואר עם קשתות גבוהות ורחבות ומהווה כיום מוזיאון ואתר היסטורי נפוץ בקרב המטיילים ברפובליקה הדומיניקנית.
הארמון שהוסב למוזיאון מציג רהיטים, אמנות, כלי נגינה וכלי נשק מהמאה ה-16.

 

קאסה דה תיאטרו – Casa de Teatro


אחד ממרכזי התרבות המכובדים ביותר בסנטו דומינגו וברפובליקה הדומיניקנית בכלל.
בית התיאטרון מארח באופן קבוע בתוכו תערוכות מיוחדות מכל הסוגים, אמנות, צילום, הופעות מוזיקה חיה, הצגות והקרנות סרטים.
קאסה דה תיאטרו הוא בהחלט המקום בשביל חובבי התרבות שבינינו לחוות את התרבות הדומיניקנית העכשווית ולהכיר את האומנות המקומית הייחודית.
רוב המופעים והמייצגים הם בשפה הספרדית אך השפה לא מורידה מהחוויה ולו במעט ואפילו יכניס אתכם אל האווירה הלטיני הקסומה.

 

קאסה דה טוסטדו – Casa de Tostado


קאסה דה טוסטדו הינו מוזיאון שהוקם בתוך בית קולוניאלי מרשים, שהיה במאה ה 16 ביתו של ספרדי בשם פרנסיסקו טוסטאדו – ועל שמו נקרא המוזיאון.
שמו הנוסף של המוזיאון הוא “מוזיאון המשפחה המודרנית” מכיוון שהמוזיאון מציג את אופי חייהם של משפחות דומיניקניות ממעמד הביניים במאה ה19.
בבית המשוחזר תמצאו תערוכה ייחודית של דגמי ריהוט עתיקים של אותם הימים, מחדרי שינה, ספריה, חדר תה,  מתפרה ומטבח עם תנור פחמים עתיק.
החפצים נאספו ממשפחות מוכרות ובולטות ממעמד הביניים הדומיניקני של אותם ימים והחדרים שוחזרו באופי מדויק לימי ההם ונותנים למבקר במוזיאון הצצה ייחודית אל החיים של פעם.

 

מוזיאון התקשורת – Museo De Las Telecomunicaciones


מוזיאון הטלקומוניקציה הינו המוזיאון החדש והמודרני ביותר בעיר, המוזיאון נפתח ופועל רק משנת 2011.
מוזיאון התקשורת מציג את ההיסטוריה וההתפתחות מאז ועד היום של כלי התקשורת ברפובליקה הדומיניקנית, מטלוויזה, לרדיו לתקשורת בין אישית ואינטרנט, עד המאה ה20 והלאה.
לבניין הייחודי יש שלוש קומות ולא רק התוכן עצמו מודרני וחדשני, אלא גם עיצוב הבניין הוא מודרני ועכשווי בהשוואה לאזור הקולוניאלי בו המוזיאון נמצא.
במוזיאון תפגשו כלי תקשורות עתיקים – טלפונים, טלוויזיות, משדרים וגם חדר רובוטיקה מרתק וחדר משחקים אלקטרוני חדשני שירתק גם את הילדים וגם את המבוגרים.

 

קתדרל פרימרה דה אמריקה – CATEDRAL PRIMADA DE AMÉRICA


הקתדרלה הראשונה בכל יבשת אמריקה.
כך גם משמעותו של השם בתרגום לעברית: קתדרל פרימרה דה אמריקה – הקתדרלה הראשונה של אמריקה.
הקתדרלה נבנתה בין 1510 ל-1540, הקתדרלה ידועה גם כקתדרלת "סנטה איגלסיה בזיליקת נואסטרה סניורה דה לה אנקרנסיון" בשמה העתיק, אך כמובן ש"קתדרלת פרימרה" היא שם הרבה יותר קליט.
הקתדרלה עומדת במלוא הדרתה מעל לב העיר העתיקה.
המבנה כיום בן 500 שנה מעוצב בסגנון גותי ונחשב לאחד המקומות החשובים ביותר באי לקיום טקסים רשמיים ולחגיגות דתיות – נוצריות.
לקתדרלה תקרה גבוהה ומעוטרת ציורי שמן עתיקים מהתקופה הקולוניאלית, ואזור מצבות עם שרידי ארכיבישופים ישנים.

 

קה קאו אקספיריינס – Kah-Kow Experience


חווית הקקאו הינה מוזיאון ומפעל שוקולד המופעל על ידי אחד מיצואני הקקאו המובילים במדינה.
קקאו הינו סמל תרבותי חזק ברפובליקה הדומיניקנית והמוזיאון המקומי, נותן מבט מקיף על תעשיית הקקאו המשגשגת ברפובליקה הדומיניקנית.
במוזיאון עצמו תהנו מתערוכות ויזואליות ייחודיות וחדר טעימות ובו סוגי שוקולד שונים, מקומיים וטעימים.
המפעל ממוקם ממש במרכז רחוב לאס דאמס Las damas.

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן