פונטה קאנה – Punta cana

פונטה קאנה – Punta cana

כשאתם חושבים על חופשת החלומות, כשהכל כלול בה, האוכל, השתיה הלינה האווירה, ים קאיריבי כחול ואין סוף אטרקציות ודברים לעשות, אתם ללא ספק מדמיינים את פונטה קאנה שכבר מזמן הפכה לשם נרדף לחווית נופש ריזורט הכל כלול.

על פונטה קאנה

פונטה קאנה המפורסמת, הינה עיירת חוף הנמצאת במזרח הרפובליקה הדומיניקנית ושייכת למחוז "ורון פונטה קאנה – Veron punta cana".
החוף המזרחי של הרפובליקה הדומיניקנית נקרא גם "לה קוסטה דל קוקו – La costa del coco " ובתרגום – רצועת החוף של הקוקוסים.
קוסטה דל קוקו הינה רצועת חוף באורך 30 קילומטרים של חופי גן עדן חלומיים.

פונטה קאנה הינו יעד תיירותי מוכר בכל העולם, עם טיסות ישירות מיעדים רבים באירופה, ואמריקה הנוחתות ישר אל עיר הפלאות והופכות את ההגעה לאי לפשוטה ומהירה.

למעשה, שדה התעופה הראשי של כל הרפובליקה הדומיניקנית הינו שדה התעופה בפונטה קאנה (PUJ) והשדה מקבל כ64% מכלל הטיסות המגיעות אל הרפובליקה הדומיניקנית.

איזור פונטה קאנה מתחיל מצפון העיירה בחוף ארנה גורדה – Arena gorda ומשתרע על כ 95 קילומטרים של חופים יפייפיים כמו חוף בווארו, אוורו אלטו, חוף מקאו, חוף פונטה קאנה ועוד..
החופים בפונטה קאנה מוגדרים על ידי ממשלת הרפובליקה הדומיניקנית כאוצר לאומי בזכות כמות החי והצומח הימיים והיבשתיים כאחד וכמובן בזכות היופי הטבעי הלא נגמר של האזור.

יש שאומרים שהחופים של פונטה קאנה הם החופים היפים ביותר בעולם כולו, עם מי ים שקופים, בטמפרטורה מושלמת לרחצה בכל תקופות השנה, אקלים טרופי קריביאני וקוקוסים מכל עבר.

פונטה קאנה הינו היעד המתוייר והאהוב ביותר בכל הרפובליקה הדומיניקנית על ידי תושבים מקומיים ותיירי חוץ מכל רחבי העולם.
ולגמרי לא סתם הפכה פונטה קאנה לפנינה תיירותית של הרפובליקה הדומיניקנית שאפילו ישנם תיירים המגיעים לרפובליקה הדומיניקנית רק בשביל פונטה קאנה.
מלונות היוקרה המזמינים, מזג האוויר המושלם ואווירה שנלקחה מאיזה סרט על החלום הקריביאני, הופכים את פונטה קאנה למקום שאי אפשר לפספס.

פונטה קאנה - punta cana
פונטה קאנה - punta cana

אקלים

האקלים בפונטה קאנה ובחוף המזרחי בכלל הינו אקלים קריביאני עם טמפרטורה ממוצעת של 25 מעלות כשבחורף מגיע ל 20 מעלות ובקיץ ל32 מעלות צלזיוס.

קצת היסטוריה

פונטה קאנה עד סוף שנות ה 60 וכל החלק המזרחי של הרפובליקה הדמיניקנית, היו אדמות ג'ונגל בתולייות וללא מבנים ותיירות בכלל.
על אף העובדה שהחופים בחוף המזרחי היו גן עדן קסום, לא הייתה דרך להגיע אל האזור מכיוון שלא היו כבישים או שבילים לאזור, הדרך היחידה שניתן היה להגיע אל האיזור הייתה דרך הים או דרך האוויר.
בסוף שנת 1996, ההיסטוריה של פונטה קאנה ומחוז החוף המזרחי החלה להשתנות במהירות מסחררת.
אל האזור הבתולי והקסום, הגיעו בשנת 1969 קבוצת משקיעים אמריקאים, שזיהו את הפוטנציאל התיירותי הגלום באזור ורכשה באופן מיידי את מרבית הקרקעות באזור במטרה לפתח אותן למטרות תיירותיות.
תחילה המשקיעים שהגיעו לאזור, בנו מתחם של בקתות שיוכלו לבלות את הלילה כשהם מגיעים אל האי, המשקיעים בנו מסלול עפר קטן בכדי שיוכלו לנחות במטוס באזור ובנו כביש קטן באזור לשם התניידות בסיסית.
השם המקורי של האיזור היה יואיה – Yuaya  או פונטה בורצ'וס – Punta Borrachos אך המשקיעים החליטו לשנות את שמו של האזור לפונטה קאנה שהו שם אטרקטיבי יותר לתיירת ומסחר.

בשיתוף פעולה עם איש העסקים הדומיניקני פרנק ר. ריינירי, הקבוצה האמריקאית החלה לבנות את המלון הראשון באזור החוף המזרחי הנקרא "פונטה קאנה קלאב" שנחנך לראשונה ופתח את שעריו בשנת 1971.

מלון פונטה קאנה קלאב, החל לעבוד, תיירים אכן החלו להגיע אך דווקא כשהכל מתחיל לעבוד והמלון ממלא את חדריו, מתגלה הבעיה הגדולה של האזור לקבוצת המשקיעים האמריקאית.
בגלל הריחוק הגיאוגרפי מאזורים מרכזיים של האי כמו סנטו דומינגו, סנטיאגו ועוד, הקבוצה נתקלה בהעדר אספקת שירותים בסיסיים באיזור כמו חשמל, מים, ביוב, איסוף אשפה ועוד…
עם כל החוסרים הללו, המכשול הגדול ביותר שעמד בפני הקבוצה האמריקאית בפונטה קאנה היה חוסר דרכי גישה למלון.
ללא כבישים מהירים ושבילים המאפשרים להגיע למלון בזמן סביר, גם התיירים וגם אספקת הציוד הנדרש לתחזוק המלון נהיים אתגר כמעט בלתי אפשרי.

עם כל הקשיים הבלתי נגמרים, התיירים שהצליחו להגיע וליהנות מהמלון החדש בפונטה קאנה, נדהמו מיופיה, מהחופים האקזוטיים, החולות הלבנים הרכים ודקלי הקוקוס הרבים.
לאט לאט, עם כל הקשיים, השם פונטה קאנה, הפך להיות שם מוכר בעולם התיירות.
השם פונטה קאנה החל לצוץ כחלום קאריבי מתוק, נגיעה בגן עדן שקשה להשיגה.

בזמן שהשם של פונטה קאנה יוצר הדים וגלים בכל רחבי העולם, מגיעים משקיעים ואנשי עסקים רבים לראות על מה כל המהומה.
המשקיעים ואנשי העסקים, בהחלט מבינים על מה כל הרעש ורוצים להצטרף לתהליך הליטוש של היהלום הדומיניקני הגולמי ומתחילים להתיישב ולפתח את האזור.

בשנים הבאות, מלונות נוספים מתחילים להיפתח, למשל מלון קלאב מד לפריז שהחל את בניתו בשנת 1978 ועוד…

פתיחת המלונות, עליית הפופולריות התיירותית של האזור והגעת עוד ועוד משקיעים ואנשי עסקים, הביאה את הבלתי נמנע – בניית כביש מהיר המחבר את פונטה קאנה לרשת הכבישים של הרפובליקה הדומיניקנית.
בשנת 1981, נחנך הכביש הראשון וחנוכת הכביש הייתה נקודת מפנה היסטורית חשובה בעתידה של פונטה קאנה.
עם חניכת הכביש, כמות התיירים של פונטה קאנה קפצה בצורה משמעותית אך עדין דרך ההגעה אל פונטה קאנה לא הייתה אידיאלית בשל כך שבשביל להגיע נדרשו שעות נסיעה רבות בכביש ועוד…

ככל שצמחה התיירות האזורית, כך גדל וגדל הצורך הממשי בדרכי הגעה פשוטות יותר, ועל כן נבנו כבישים נוספים וכן כביש מהיר.
הפוטנציאל הגלום בפונטה קאנה היה ברור לכל מי שידו נגעה בדבר, וכן לממשלה הדומיניקנית.
אנשי העסקים המקומיים דרשו מהממשלה לבנות שדה תעופה בפונטה קאנה בכדי לקבל תיירות חוץ באופן נוח ויעיל.
בזכות העובדה שגם הממשלה הדומיניקנית זיהיתה את הפוטנציאל העסקי הגלום בפונטה קאנה, הבקשות של אנשי העסקים לבניית שדה התעופה נענו בחיוב ובסופו של דבר בשנת 1982 החלו עבודות הבניה של נמל התעופה הבינלאומי שנחנך מאוחר יותר בשנת 1984 ופועל עד היום ומהווה נמל התעופה הראשי של כל הרפובליקה הדומיניקנית.

עם פתיחת נמל התעופה, פונטה קאנה הפכה ליעד תיירותי מרכזי בכל העולם, המרכזת משקיעים ותיירים מכל רחבי העולם, וצומחת מיום ליום עוד ועוד.
פונטה קאנה הפכה להיות אחד מיעדי התיירות המתויירים ביותר בכל האיים הקאריבים, עם תשתית תחבורה, אטרקציות תיירותיות, מלונות, בתי קזינו וכל מה שתוכלו לחלום עליו.

פונטה קאנה - punta cana
פונטה קאנה - punta cana

מה לעשות בפונטה קאנה

החוויה הכי מיוחדת ומרגשת בפונטה קאנה אליה מגיעים תיירים מכל רחבי העולם היא מלונות ורזורטים הכל כלול הנותנים חוויה מרגשת ובלתי נשכחת מהאי הקאריבי הכוללים בתוכם כל מה שרק תוכלו לדמיין.

אטרקציות, אקסטרים וטבע בפונטה קאנה

בפונטה קאנה ישנם אין סוף של אטרקציות מרגשות לתיירים שירימו את רמת האדרנלין לשמיים, תוכלו להתעופף מעל הג'ונגלים באומגה ולחקור את הטבע המקומי עם סנפלינג, להינות מספורט ימי אתגרי ועוד…

הרפתקאת אומגה – Aventura de Canopy
פארק האתגרים הייחודי נמצא בפונטה קאנה ומציע לכם חוויית יום אתגרית ומרגשת.
אומגה באורך של כ 1,310 מטרים מעל העצים הענקיים של הג'ונגל הקסום של הרפובליקה הדומיניקנית, האומגה מתפרסת על 12 מסלולים יפהפיים ואיכותיים עם רמפות גבוהות עם נקודות נוף מיוחדות.
בנוסף בפארק האתגרים ישנה נדנדת אקסטרים שתאפשר לכם להתעופף באוויר כמו סופרמן, בגובה 60 מטרים מעל לפני הים ובמהירות של כ65 קמ"ש!
הטבע בסביבת הפארק ובפארק עצמו יפייפה ומגוון ובהחלט מובטח יום של הרפתקה מרגשת.

פארק ההרפתקאות בווארו – Bávaro Adventure Park
פארק האקסטרים של בווארו הינו פארק אידיאלי למי שרוצה חווית יום אתגרית בלי לנסוע רחוק מדי.
הפארק ממוקם בבווארו עצמה (הצמודה לפונטה קאנה) וכולל בתוכו אומגה, קירות טיפוס, טיולי סאגווי, פיינטבול, טרמפולינה, בנג'י, מסלול לאופני הרים ומשחקי וידיאו ייחודיים.
בנוסף לכל האטרקציות האלו, תוכלו להנות בפארק ממתחם פארק היורה שכולל בתוכו מיצגים של  כיותר מעשרים דינואזורים שתוכלו להתהלך ביניהם, להצטלם וליהנות מיום שמשי מלא בפעילויות במקום אחד.

קייט סרף בפלאייה בלנקה – Playa Blanca
קייט סרף הינו ספורט אתגרי ומרגש המביא תיירים מכל העולם אל הרפובליקה הדומיניקנית ואל פונטה קאנה בפרט.
בשביל לגלוש קייט סרף, החוף צריך להכיל תנאים אידיאלים המונים המון משתנים כמו זרם, רוח ועוד…
חופי פלאיה בלנקה – Playa Blanca , מכילים את התנאים המושלמים לגלישת קייט חווייתית לכל הרמות.
בחוף תוכלו ללמוד ממורים מקצועיים ולקחת שיעורים פרטיים בכל הרמות גם למתחילים.
בנוסף תוכלו ליהנות בפלאיה בלנקה ממגוון ספורט ימי נוסף כמו צלילה, שנורקלינג, סאפ ועוד…

גלישת גלים בחוף מקאו – Playa Makau
בחוף מקאו הציורי הנמצא ברצועת החוף של פונטה קאנה, ישנם תנאים אידיאלים בכל עונת השנה לגלישת גלים מהנה.
בחוף ישנו גם בית ספר לגלישה בו תוכלו לקחת שיעורים פרטיים לכל הרמות בכל יום מהשעה 9:00 ועד 18:00 וכן להשכיר גלשן ליום או לפי שעה.
יש שאומרים שפלאיה מקאו הינו אחד מהחופים הכי יפים בכל הרפובליקה הדומיניקנית, עם עצי דקל יפים וגבוהים, וים טורקיז קריבי ומסעדות דומיניקניות מקומיים שמגישות דגים ופירות ים טריים.

פארק אי הדולפינים – Dolphin isla park
פארק אי הדולפינים ממוקם ליד החוף של בווארו, אל הפארק תוכלו להגיע בעזרת סירה קטנה שתיקח אתכם מחוף בווארו ישירות אל הפארק הימי.
בפארק תוכלו לשנרקל, לשחות עם דולפינים ולפגוש כרישים וכלבי ים והיופי הגדול של הפארק הוא שתוכלו להגיע אל ביתם הטבעי של החיות הנפלאות האלה.
החיים התת ימיים באזור הפארק שופעים ומרגשים ומובטחת חוויה ייחודית ומרגשת מהעולם התת ימי של הרפובליקה הדומיניקנית.

סיור דולפינים – Dolphin explorer
בפארק המים דולפין אקספלורר, תוכלו לפגוש דולפינים חברותיים ומתוקים, להתחבק איתם, לצפות בהם קופצים ומבצעים תרגילים ייחודיים וכן ליהנות משחייה של שעה לצד הדולפינים הקסומים.
בפארק עצמו תוכלו לפגוש גם כלבי ים, אריות ים וכרישים קטנים מסוג כרישי אחות.

ארץ הקופים – monkey land
ממש מחוץ לעיר פונטה קאנה, נמצא על שטח של כ 5 דונם, פארק הקופים המקומי.
בפארק הקופים חיות שתי משפחות של קופים, ידידותיים וחמודים.
תוכלו לטייל בתוך הפארק, להצטלם עם הקופים, להאכיל אותם, וללמוד מידע מעניין על הקופים המיוחדים האלו מהמדריכים המקומיים.

מערת פאן פאן – Cueva fun fun
מערת פאן פאן נמצאת צפונית מערבית לפונטה קאנה והיא אטרקציה אידיאלית לאוהבי האקסטרים והאדרנלין שבנינו.
אל הכניסה למערה תגיעו לאחר שעה של הליכה קלה (או שתוכלו להגיע גם על רכיבה על סוס), כשתגיעו אל הכניסה של המערה, יתחיל הכיף האמיתי.
את המערה תרדו בסנפלינג אתגרי, עם רתמה, קסדה וחבל שתקבלו מהמדריכים איתם תצאו אל הסיור.
הטיול המלא כולל טיפוס בתוך המערה, מפגש עם עטלפים ותופעות טבע קסומות ומיוחדות כמו נטיפים וזקיפים וכן מאגרי מים קטנים בתוך המערה.
אל מערת פאן פאן תוכלו לצאת עם סיור מאורגן שיוצא מפונטה קאנה וליהנות מיום אקסטרים מרגש מלא בטבע מרשים.

מערת ברנה – La Cueva de Berna
במרחק של שעה נסיעה מפונטה קאנה, סמוך לכפר הדייגים בוקה דה יומי – Boca de yuma ישנה מערה ייחודית שהיא אחת ממערות הטאינו הגדולות והחשובות ביותר בכל הרפובליקה הדומיניקנית.
הטאינו, השבט המקומי שחי באי היספניולה לפני הכיבוש הספרדי של האי השאירו אחריהם ציורי סלע ייחודיים בעיקר בתוך מערות אותם ניתן למצוא במספר מקומות ברפובליקה, מערת ברנה היא המערה עם הציורים הגדולים והמרשימים ביותר בכל הרפובליקה הדומיניקנית.
במערה תוכלו לראות ציורים עתיקים המתארים את הפרצופים של בני שבט הטאינו ועוד סממנים תרבותיים ייחודים לתרבות העתיקה.
במערה ישנם גם עטלפים וציפורים קטנות שחיות בשטחי המערה.
אל המערה תוכלו להגיע עם סיור מודרך שילמד אתכם על משמעות הציורים ויכיר לכם את בעליי החיים הייחודים לאזור.
הסיורים יוצאים בעיקר מפונטה קאנה וכוליים עצירה לארוחת צהרים בבוקה דה יומה.

אויו אסול – Hoyo Azul (החור הכחול)
אויו אסול הינו סנוטה קסומה וטבעית המגיעה לעומק של כ14 מטרים.
סנוטה הינה בור באדמה לרוב בולען המלא במי תהום צלולים.
הסונטה מוקפת בג'ונגל פראי ויושבת למרגלותיו של צוק אבן גיר בגובה 75 מטרים המכוסה כמו בצמחייה ירוקה וחיה.
המסלול על הסונטה הטבעית והכחולה הינו מסלול קצר ויפיפה בו תחצו גשר תלוי, תלכו בין צמחים וציפורים ואפילו תעברו בתוך גן סחלבים.
הבריכה המרעננת הזאת מכילה מים טבעיים וצוננים בצבע טורקיז יפייפה שתצנן אתכם בימים החמים של הרפובליקה הדומיניקנית.

פארק לאומי קוטובנמה -Parque Nacional Cotubanamá
הפארק הלאומי קוטובנמה נקרא גם הפארק הלאומי המזרחי – Parque Nacional del Este והוא אחד הפארקים המתויירים ביותר ברפובליקה הדומיניקנית.
הפארק הלאומי מלא במערות וטבע יפיפיה וייחודי המשתמר בצורה אידיאלית.
בפארק הלאומי תוכלו לפגוש כ – 300 סוגים של ציפורים, יותר מ – 500 מינים של צמחים, רצועות חופים יפיפיות ומיוחדות וחיים ביולוגים תת ימיים יוצאי דופן.
בפארק ישנם מעיינות טבעיים שתוכלו להשתכשך בהם וכן בחופים תוכלו להגיע לאתרי הצלילה והשנורקלינג המקומיים.
באתר נמצא אתר קינון צבי הים החשוב ביותר בכל הרפובליקה הדומיניקנית.
הטבע בפארק המזרחי הינו טבע יפייפה ופראי שייקח אתכם למסע אל תוך הג'ונגל המשתלב באופן קסום וחד פעמי עם האוקיינוס הכחול.

פארק מנאנטי  – Manatí Park
פארק מנאטי הוא פארק ייחודי, המשתרע על פני כ – 210 קילומטרים של טבע מדהים.
הפארק הינו ביתם של לפחות 150 מינים טרופיים הכוללים ציפורים, זוחלים, דולפינים וסוסים.
בפארק מנאטי תוכלו למצוא מגוון ענק של סחלבים וצמחים טרופיים מקומיים וכן לצפות בתערוכות תרבות הנותנות הצצה לתרבות הדומיניקנית, מהפולקלור, למוזיקה ולאומנות של הדומיניקנים ושל בני הטאינו הקדמונים.

בוקה דה יומה – Boca de yuma
פחות משעה נסיעה דרומית לפונטה קאנה, תפגשו בכפר בוקה דה יומה.
הכפר הינו כפר דייגים ייחודי עם נוף פנורמי מרשים, אווירה מקומית, איטית, רגועה ונעימה שמזכירה מעט עיירת חוף איטלקית.
בעיירה ישנם מסעדות וברים קטנים על קו החוף, חול כחול ורגוע וכן שייט בסירה אל הנהרות שבסביבת בוקה דה יומה בהם תוכלו לצפות בציפורים המקומיות בסביבתן הטבעית, וכן תוכלו לראות צמחייה ימית ייחודית ובעיקר להנות מהשקט של בוקה דה יומה.

פונטה קאנה - punta cana
פונטה קאנה - punta cana

חופים בפונטה קאנה

איסלה סאונה – Isla Saona
חוף איסלה סאונה הינו חוף שנמצא באי בשם סאונה הנמצא בחלקו הדרום מזרחי של הרפובליקה הדומיניקנית ליד פונטה קאנה.
האי סאונה הינו אחד מהאיים הגדולים ביותר ברפובליקה הדומיניקנית ובהחלט אחד מאתרי התיירות המומלצים והנפוצים במדינה.
האי ממוקם כ 19 ק"מ מהיבשה ומציע יותר מ 68 קילומטרים רבועים של חופים בתוליים מלאים עצי קוקוס ומי טורקיז צלולים מלאי גווני כחול.
באי סאונה תוכלו לפגוש מגוון אקולוגי רחב כמו איגואנות, צבי ים, להקות דגים טרופיות צבעוניות ועוד…
האי סאונה הינו חלק מהפארק הלאומי דל אסטה, הנחשב לאחת משמורות הטבע החשובות ביותר ברפובליקה הדומיניקנית.
תוכלו להגיע לאיסלה סאונה בעזרת סירה היוצאת מפונטה קאנה או מהעיירה באייה היב.

חוף פונטה קאנה – Punta cana playa
השם חוף פונטה קאנה מתייחס כיום לרצועת חוף של כחמישים קילומטרים בסביבת פונטה קאנה, אבל החוף המקורי בו התחילה כל ההיסטוריה התיירותית של אזור פונטה קאנה, נמצא אל מול הריזורט המפורסם קלאב מד פונטה קאנה שנפתח לראשונה בשנת 1978 ופועל עד היום.
החוף ההיסטורי מאז ועד היום מתהדר בחופים לבנים, מי טורקיז ואווירת נופש שאין שניה לה.

חוף אוורו אלטו – Playa Uvero alto
פלאיה אוורו אלטו ממוקם בקצה הצפוני ביותר של פונטה קאנה.
בחוף אוורו אלטו ישנו חול לבן צהוב, רך ומלטף, מסעדות, ברים ואתרי נופש.
השחייה בחוף מומלצת בעיקר בקרבה לקו החוף מכיוון שיש באזור סחף די חזק ועל כן יש להיזהר בכניסה לעומק של חוף אוורו אלטו.
הנוף והאווירה בחוף אוורו הינם רגועים ומיוחדים.

חוף בווארו – Playa bavaro
חוף בווארו המפורסם, הינו בין החופים הארוכים ביותר בכל הקאריבים.
החוף הייחודי משתרע על פני 48 קילומטרים של חול לבן ומוקף בשונית אלמוגים צבעונית.
אזור בווארו הוא האזור המפותח ביותר של אזור הנופש פונטה קאנה עם מלונות חוף, ריזורטים הכל כלול, מסעדות, חנויות וברים.
בחוף תוכלו ליהנות מאטרקציות ימיות מרגשות כמו מצנחי רחיפה, שייט בסירת מנועה, אופנועי ים, בננה, קטמארן ועוד…

פלאיה ארנה גורדה – Playa Arena gorda
חוף ארנה גורדה שבפונטה קאנה מוקף משני צדדיו בריזורטים הכל כלול אך הכניסה אליו היא חופשית וחינמית לא רק לאורחי המלונות.
החוף מתהדר בחולות לבנים ומי טורקיז רגועים, נעימים, ידידותיים ונוחים לשחייה וכן נקודות צל נעימות תחת עצי דקל וקוקוס.
בחוף יש שירותי הצלה בשעות היום וכן מסעדות מקומיות עם מאכלים דומיניקנים מקומיים.

פלאיה חוואניו – Playa juanillo
חוף פלאיה חוואניו מציע גן עדן של ממש עם חול לבן וטהור ועצי דקל גבוהים ואקזוטיים.
הצבעים בחול חוואניו כל כך יפים וציוריים שהם ממש נראים כאילו נלקחו מציור.
בחוף תוכלו למצוא ברים מקומיים ומסעדות מעולות עם קוקטלים איכותיים ואוכל טעים.
בנוסף תוכלו למצוא בחוף פעילויות כמו כדורעף חופים, שנורקלינג, קייאקים ועוד…

צלילה בפונטה קאנה


החופים של פונטה קאנה מרכזים בתוכם חיים ימיים יוצאי דופן ומציגים חווית צלילה ושנורקלינג ייחודית ומרגשת כמעט בכל מקום אליו תגיעו ברצועת החוף.
פונטה קאנה הינה נקודת מפגש מיוחדת של האוקיינוס האטלנטי והים הקריבי ועל כן מכילה מגוון ימי רחב, צבעוני ומיוחד.
מעבר למגוון החיים הימיים, אזור החוף שממול לפונטה קאנה היה ציר מרכזי של העברת סחורות בשנות השמונים והתשעים לאזור הקאריבים ועל כן תוכלו לפגוש אתרי צלילה רבים של ספינות טרופות מרשימות וענקיות שלכל אחת יש את הסיפור הייחודי שלה.
לאורך החוף המזרחי נמצאים מרבית מאתרי הצלילה והשנירקול האהובים והמוכרים במדינה ותוכלו לבקר בהם ממש בקלות וכן לעשות קורס צלילה מקצועי ואיכותי ולהשכיר ציוד איכותי של שנורקלינג וצלילה.

האקווריום – El Acuario
אל אקווריו (האקווריום) הינה חוות אלמוגים מפוארת הממוקמת ממול לחופיי פונטה קאנה.
חוות האלמוגים הייחודית הזאת היא אחת מנקודות הצלילה המעניינות באזור בזכות המגוון הביולוגי הרחב והנדיר שבה.
נקודת צלילה "האקווריום" נמצאת בין חמישה לשבעה מטרים מתחת לפני הים ובעל זרמים חלשים מאוד מה שהופך את אתר הצלילה הזה למתאים לכל הרמות.
באתר תוכלו לפגוש דג מיוחד בשם "הפרנסואה" שהוא בעצם דג ברקודה ענק שלעיתים קרובות חי ושוחה לבד ומגן על להקות דגים קטנות ממשפחת הברקודות.
בנוסף תוכלו לראות בנקודת הצלילה הזאת להקות גדולות של דגים צבעוניים, וגם מגוון ענק של אלמוגים.

אל אסטרון – El Astron
אל אסטרון הינה ספינה רוסית טבועה, באורך של כ 120 מטר, שטבעה מול חופי בווארו בשנת 1978 בשעה שהייתה בדרכה לקובה עם משלוח ענק של תירס.
הספינה הרוסית בזמן טביעתה התפצלה לשניים ושקעה עד גובה של 12 מטר מתחת לפני הים.
אל אסטרון כיום משמשת כאתר צלילה ייחודי לרמת מתקדמים בו תוכלו לצפות בסירה ולהתרשם מגודלה העצום, שאומרים שרק המדחף הענק שלה שוקל יותר מ20,000 טון.

אנריקיו אר אמ 22 – Enriquillo RM-22
אנריקיו RM 22 הינו ספינת קרב טרופה באורך של כ 44 מטר , ברוחב 10 מטרים וכוללת שלושה מקלעים וכלי נשק על סיפונה.
הספינה נתרמה לצי הרפובליקה הדומיניקנית על ידי צבא ארצות הברית בשנת 1980 ובשנת 2006 טבעה מול חופי פלאיה בלאנקה- חלק מרצועת חופיה של פונטה קאנה.
ספינת הקרב טבעה עד לעומק של כ 18 מטר מתחת לפני הים והצלילה אל הספינה מיועדת לצוללנים מנוסים בלבד בגלל עומק הצלילה והזרמים החזקים באזור.
מסביב לספינה ישנו מגוון חיים ביולוגי ענק הכולל בתוכו צבי ים, דגי דניס, להקות דגי טרוואלי ולהקות דגים נוספות וצבעוניות.

המוזיאון התת ימי של אינגרי קריבי טאינו – Museo Submarino Igneri Caribe Taino
אתר הצלילה אינגרי קאריבי טאינו, הינו אתר צלילה מלאכותי הנמצא אל מול חופי פלאיה בלנקה.
אתר הצלילה הינו אתר תרבותי היסטורי ייחודי עם עומק אידיאלים לצוללנים מתחילים הנע בין שלושה עד שבעה מטרים מתחת לפני הים.
באתר הצלילה ישנם פסלים המציגים דמויות טאינו עתיקות שעוצבו בידי אומן דומיניקני מקומי בשם טימו פימנטל – Thimo Pimentel.
מסביב לפסלים התרבותיים נטעו אלמוגים מגוונים בכדי לספק בית גידול לדגים המקיפים את הפסלים וחיים בסביבתם והופכים את חווית הצלילה באתר להיות לא פחות מיוצאת דופן.

פונטה קאנה - punta cana
פונטה קאנה - punta cana

גולף בפונטה קאנה

לחובבי גולף מכל העולם, פונטה קאנה הינה אטרקציה ידועה ואהובה בזכות כמות מגרשי הגולף הגדולה ובעיקר איכות מגרשי הגולף המקומיים.
מגרשיי הגולף בפונטה קאנה מושכים אליכם תרבות גולף ענפה ומציגה מגרשים מטופחים וירוקים, מלאי עצי דקל וקוקוסים טרופיים, נופים קסומים מאגמים ועד לאוקיינוס ואווירה דומיניקנית ייחודית שתוכלו לפגוש רק שם.

מועדון הגולף קבסה דה טורו – golf club cabeza de toro
מועדון הגולף קבסה דה טורו הינו אחד משני מסלולי הגולף הממוקמים בתוך אתר הנופש קטלוניה בווארו – Catalonia bavaro שנמצא בפונטה קאנה.
מועדון הגולף קבסה דה טורטו, עוצב ותוכנן על ידי אלברטו סולה, אדריכל אתרי גולף ידוע, ותוכנן במקור כמסלול ברמה מאתגרת.
המסלול הינו בעל 9 גמות, מוקף בעצי דקל קאריביים, מוקף בחמישה אגמים קטנים ונופים קסומים שהופכים את אתר הגולף הזה לייחודי במינו.
במועדון הגולף קבסה דה טורו תוכלו לקחת שיעורי גולף לכל הרמות, ליהנות משירותי הסעות בתוך מתחם האתר, ציוד להשכרה ובר מסעדה בתוך המתחם.

מועדון הגולף הקאריבי – Caribe golf club
מועדון הגולף הקאריבי הינו מועדון הגולף השני הממוקם בתוך אתר הנופש קטלוניה בווארו (לצידו של מועדון הגולף קבסה דה טורו).
מועדון הגולף קאריבה עוצב ותוכנן גם הוא על ידי אלברטו סולה ואל עיצוב מועדון הגולף הזה הצטרף האדריכל ג'ק קורי.
המועדון כולל 18 גומות איכותיות המתאימות לכל הרמות – מרמת מתחילים למקצוענים.
במועדון ישנו אגם גדול, חמש לגונות קסומות ועצים רבים מכל מני סוגים המספקים צל בכל שעות היום ברוב מתחמי המועדון.

קוקוטל גולף וקאנטרי קלאב – Cocotal Golf & Country Club
מועדון הגולף קוקוטל נמצא בפונטה קאנה, המועדון עוצב על ידי חוסה פפה גנסדו ונפתח לראשונה לקהל בשנת 2000.
במועדון הגולף קוקוטל ישנן תשע גומות ומסלולי משחק באיכות גבוהה מאוד, עם רמות קושי משתנות.
המועדון מעוצב בצורה ייחודית בין אגמים קטנים ושלווים, מגוון של צמחים מקומיים יפהפיים ועצי דקל גבוהים המשלימים את האווירה הקריבית באופן מושלם.

מועדון הגולף הראד רוק – Hard rock golf club
מועדון הגולף הראד רוק שייך למותג "הארד רוק – Hard rock" העולמי המוכר והוא למעשה מגרש הגולף הראשון בכל העולם של המותג.
מועדון הגולף הארד רוק עוצב ע"י ג'ק ניקולס ונפתח לראשונה במרץ 2010.
המועדון ממוקם בתוך מלון הארד רוק פונטה קאנה ממש על חוף הים.
מועדון הגולף הארד רוק הינו מסלול אידיאלי לכל הרמות שכן מכיל בתוכו מספר גומות רבות בדרגות קושי משתנות.
מועדון הגולף, כיאה לרשת הארד רוק, פועל בקונספט ייחודי כך שכל גומה נקראת על שם של שיר רוק מפורסם.

חיי לילה בפונטה קאנה


פונטה קאנה הינה בירת חיי הלילה של הרפובליקה הדומיניקנית.
שעות הלילה הן השעות התוססות ביותר של העיר, עם מועדונים מכל פינה, בתי קזינו מפוארים, הופעות ואירועי תרבות ואין סוף ברים ואפשרויות בילויי.
כדאי לכם לאגור כוחות לקראת הלילות של פונטה קאנה כי מחכים לכם שם לילות מהסרטים.
ברוב הריזורטים ובתי המלון המקומיים ישנם מועדון וברים בתוך המתחם, אך אם תרצו לצאת ללילה מיוחד מחוץ לשטחי המלון שלכם, אלו הם המקומות:

קוקו בונגו – Coco bongo
הקוקו בונגו שבפונטה קאנה הינו מועדון הלילה הפופולרי ביותר בכל הרפובליקה הדומיניקנית ומושך אליו תיירים מכל העולם.
על הקוקו בונגו אפשר לומר אין סוף מילים אבל בהחלט אי אפשר להבין את החוויה המטורפת עד שתחוו אותה בעצמכם.
קוקו בונגו הינה רשת מועדוני לילה עולמית שכרגע פועלת בקנקון, פלאיה דל כארמן ובפונטה קאנה.
הקוקו בונגו מציע בילוי לילי, הכולל מסיבה, בר, והופעות ייחודיות באווירה ביזארית ומרגשת.
ההופעות הינם הופעות קבועות, שהוכיחו את עצמם פעם אחר פעם כחוויה מושלמת ללילה פרוע ומופלא.
מופע 360 עם דמויות מעופפות על תקרת המועדון,  מערכת סאונד ייחודית ומוזיקה מרקידה במגוון סגנונות, דאנס, היפ הופ, טראנס ומוזיקה שנות ה80-90 ובקיצור, חווית בילוי לילה שלא תשכחו, או שכן, אבל מהסיבות הנכונות.

נמל קאפ קאנה מרינה – Cap cana harbor and marina
בנמל קאפ קאנה מרינה תוכלו לשבת לקוקטייל מפנק בזמן השקיעה היפיפיה וכן להינות מבילוי ליילי נעים ופסטורלי הרחק ממועדוני הלילה הרועשים של פונטה קאנה.
המרינה מכילה ברים ומסעדות מקומיות ועולמיות באווירה בוטיקית ויוקרתית, עם טרקליני סיגרים דומיניקנים, גלריות אמנות, חנויות תכשיטים עם אבני החן הדומיניקניות – ענבר ולרימר ונוף פנורמי משגע אל האוקיינוס.

בתי קזינו
בתי הקזינו הינם חלק מרכזי בתרבות הדומיניקנית ובפונטה קאנה בפרט.
ברוב בתי המלון והריזורטים בפונטה קאנה תוכלו לפגוש את בתי הקזינו אך יש גם כמה בתי קזינו מומלצים, ששווה לצאת משטח הריזורט בכדי להינות מלילה מיוחד בקזינו הדומיניקני.
האווירה בלילה בבתי קזינו הינו אווירה חגיגית ומרגשת, באווירת מסיבה, אלכוהול וחגיגה.

קזינו הארד רוק – Hard rock casino
הקזינו המוכר והגדול ביותר בפונטה קאנה ויש שיאמרו המוצלח ביותר בכל האיים הקאריביים.
האווירה בקזינו הארד רוק היא מלאת אדרנלין ובהחלט תעניק לכם לילה של קזינו שלא תשכחו.
קזינו הארד קוד נמצא בתוך ריזורט הארד רוק המוכר ושייך למותר הארד רוק העולמי ומכך גם נגזרת רמת ואיכות הקזינו.
הקזינו הגדול כולל 28 שולחנות משחק ייחודים ויותר מ500 מכונות מזל מכל הסוגים שישאירו אתכם ערים כל הלילה ללילה שלם של הרפתקה.
בקזינו הארד רוק ישנו חדר פוקר ובו תוכלו לשחק טקסס הולדם ובו תוכלו לשחק נגד השחקנים האחרים.
בנוסף תוכלו לשחק נגד הדילר במשחקים בלאק ג'ק, רולטה ועוד…
קזינו הארד רוק הוא ברמה גבוהה מאוד ותוכלו להנות ממשקאות וקוקטלים נפלאים לאורך כל הלילה.

קזינו אבלון – Avalon Casino
קזינו אבלון נמצא בבווארו – Bavaro והקזינו הינו חלק ממלון פרינסס – Princess ומציע לאורחי המלון שמתארחים באווירה הכל כלול, שתייה חינם במהלך המשחקים והסעה חינם מהריזורט וחזרה בכל שעות הלילה.
הקזינו מכיל בתוכו כ- 120 מכונות משחק חדישות וכ- 25 משחקי שולחן מכל הסוגים.
בנוסף, בקזינו אבלון ישנם הרבה שולחנות בלאק ג'ק, רולטה וגם אזור ייחודי לפוקר טקסס הולדם.
אל הקזינו מגיעים אורחי המלון, אורחי מלונות אחרים בסביבה שקזינו אבלון מוגדר כקזינו הבית שלהם וכן מקומיים ואנשים נוספים מסביבת פונטה קאנה שמגיעים אל הקזינו באופן יום יומי.
הקזינו הינו אחר מבתי הקזינו הגדולים בכל הרפובליקה הדומיניקנית כולה.
בקומה העליונה של הקזינו ישנה מסיבה המתקיימת בכל לילה, כך שאם תרצו להתנחם בהפסד שלכם לאחר המשחקים או לחגוג את הניצחון המרגש, זה בדיוק המקום.

אתרי תרבות דומיניקנים מקומיים

בפונטה קאנה וסביבתה תוכלו לחקור את התרבות הדומיניקנית המרתקת בעזרת סיורים והגעה למקומות דומיניקנים אותנטיים כמו מוזיאונים ומפעלים של מוצרים ופריטים דומיניקנים מקומיים טיפוסיים.

מוזיאון השוקולד – Chocomuseo 
מוזיאון, חנות ומפעל השוקולד נמצאים בפונטה קאנה בתוך מתחם הקניות מונדו אותנטיקו – Mundo Autentico ומציעים סיור מודרך על ההיסטוריה של הקקאו הדומיניקני.
הקקאו הינו חלק מרכזי וייחודי בתרבות הדומיניקנית והוא מהווה אחד מארבעת המוצרים המיוצאים ביותר מכל הרפובליקה הדומיניקנית.
במפעל השוקולד תוכלו ללמוד על תהליך הייצור לטעום במהלך הסיור מגוון רחב של סוגי שוקולד מקומיים, שוקולד חלב, מריר ולבן ובסופו של הסיור תקבלו טעימה של משקה הממאחואנה הדומיניקני.

 

מפעל הסיגרים של דון לוקאס 
סיגרי דון לוקאס הינו מותג דומיניקני מקומי הידוע בקרב חובבי הסיגרים כמותג בוטיק ויש שאומרים שהמפעל הינו המפעל הכי איכותי בכל הרפובליקה הדומיניקנית.
הסיגרים הינם סמל תרבותי חשוב ומרכזי בתרבות הדומיניקנית ותוכלו למצוא מפעלי סיגרים בכל מקום ברפובליקה הדומיניקנית אך מפעל הסיגרים של דון לוקאס שנפתח לראשונה בשנת 1992 ופועל עד היום מציע חוויה ייחודית של סיגרים בעבודת יד מלאה בכל תהליך הייצור והגלגול.
המפעל ממוקם במרכז הקניות מונדו אותנטיקו Mundo autentico , ומציע סיורים בחינם בתוך המפעל הקטן בו תוכלו ללמוד על תהליך גלגול הסיגר ואופי הטבק המקומי.
בסוף הסיור תוכלו לנסות סיגר לבחירתכם וכן לרכוש סיגר או קופסא מהחנות.
סיגרי דון לוקאס זכו בפרסים רבים במהלך השנים וידועים כסיגרים נדירים ובאיכות גבוהה מאוד.

קתדרלת בזיליקה גברת אלטגרסיה שלנו- Basílica Catedral Nuestra Señora de la Altagracia
קתדרלת בסיליקה ממוקמת בהיגוי, העיר השכנה של פונטה קאנה ונחנכה לראשונה בשנת 1971.
הכנסייה הייחודית הינה האתר הדתי החשוב ביותר בכל הרפובליקה הדומיניקנית מכיוון שהכניסה מקדשת את הבתולה הקדושה ביותר לדומיניקנים – אלטגראסיה הבתולה.
הקתדרלה הקדושה הינה מבנה מרשים בעל קשת ברונזה וזהב גבוהה הנישאת לגובה של 69 מטרים.
בתוך הכנסייה ישנו מזבח המציג ציור של מריה הבתולה מהמאה ה 16 וכן ציורים נוספים.
בכל שנה ב 21 לחודש ינואר מגיעים אל הכנסייה דומיניקנים מכל רחבי הרפובליקה בכדי לבקש את בקשותיהם אל מול המזבח וכן לחגוג יחד מסביב לקתדרלה.

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן